twilight och top model


Mobilen ringde klockan tre i natt, jag lyfte på luren och försökte få fram ett skrovlande hallå. Det var Andreas som ringde. Jag hörde på hans ton läge att det här samtalet kunde bli långt. Jag tänkte att det var det minsta jag ville den natten. Det hade tagit mig en evighet för att somna och jag skulle upp om tre timmar. Men jag visste att jag inte kunde lägga på för han har ställt upp för många gånger på mig för att jag skulle kunna göra det. Men genom att jag lovade att träffas till helgen  så fick jag samtalet ner kortat. 
Efter jag lagt på luren stäng jag av det du som jag är efter som det var mobilalarmet som skulle väcka mig om några timmar. Detta lädde till att jag lungt och skönt sussade vidare en timme för länge.
Men på nått undeligt sätt hade jag turen på min sida och jag hann göra mig klar på tjugo min och sedan skynda till bussen.
Skoldagen blev en skön dag med två timmars matte som start på morgonen som gick strålande. jag och sofia börjar bli riktigt bra på det här tror jag. På eftermiddagen blev det ett styrkepass i gympasalen, jätte skönt. Sedan fortsatte eftermiddagen med några timmars fysik. 

Väl hemma klockan sex ville mamma ha med mig att handla. Så motvilligt utan att visa det följde jag snällt med. När vi kom hem så stod det tortilini grateng och väntade på bordet. Hade inte ätit mycket idag så maten lockade men konstigt nog fick jag inte i mig så mycket ändå. 
imorgon är det matte prov och jag borde kankse pluggat massa på det efter maten men jag valde att luta mig tillbaka i soffan och läsa min engleska bok, twilight så klart. Är lite stolt för jag läste hela femtio sidor.
Men vi åtta blev det avbrott för att kolla top model, det var final ikväll och Mckey vann självklart! hon var inte min favorit men hon kan ju sin sak.

Det var den kvällen, nu tror jag att jag ska läsa några sidor till i  min bok och sen säga god natt eftersom matte provet väntar imorgonbitti. Så sov så sött

 
     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0