läs den <3


Jag vill att du ska komma nu!
Jag vill att du ska komma nu genast!
Miniräknaren ska du ta med dig.
Och Steinwayflygeln.
Du ska ta med dig plåster och magnecyl
en flaska ramlösa en flaska gin en flaska whisky och en tandbortsmugg
en flaska Ajax, en krukväxt och en pizza
och en respirator
Jag vill att du ska komma nu genast!
Och ta mig med storm.
Du ska släcka alla gatlyckto
Och tända kandelabrarna.
Du ska dra ur telefonjacken.
Du ska torka mina tårar och tala förstånd med mig.
När solen går ner bakom operan.
Och det är dags att gå hem.
Då ska du komma till mig.
Med ditt hjärta.
Och ditt jaktgevär.
Så att jag aldrig mer tappar fattningen.
I ett smakfullt inrett vardagsrum.
Så att jag aldrig mer står på fönsterblecket.
och verkar lite korkad.
Med en törnros i min hand.
Så att jag aldrig mer kryper genom tunnelbanorna.
Med en pinsam sång.
På mina sprukna läppar.
Du måste komma nu, du måste komma nu genast!
Helt enkelt därför att jag inte står ut annars.
Helt enkelt därför att det pockar på så förbannat.
Helt enkelt för att jag är en helt vanlig kvinna.
Fullt frisk och måttligt överviktig.
Ganska hjälplsam och nervös.
Snäll och rar och mycket rädd.
Med allmänna intressen och en slumrande litterär ådra.

Med lite ideer från en av mina favorti bloggar och lite inre tankar skrev jag den här lilla texten, kanske åt dig men de är inget jag är säker på, men de är ialla fall så här jag känner och de är så här jag vill ha dig.

<3<3<3

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0