livet varar inte för evigt

Ibland tycker man att allt går för långsamt och tiden nästan står still. De känns liksom som att man lever i något oändligt.
Men två tjejer fick mig att tänka till idag. Dom kom hit och behövde hjälp med sin döda bror som nyligen avlidit. 
Själva händelsen är inte så viktig och inte själva orsaken till att dom behövde hjälp heller. Utan de jag reagerade på var själva sättet hon berättade händelsen på. Hon fick mig verkligen att känna skuld känslor. Här går jag och klagar på att livet går för långsamt och de aldrig händer något nytt och så berättar hon om sin bror som inte fick leva mer än en femte del av sitt liv. De fick mig att tänka på hur mycket man borde ta vara på sitt liv och inte tänka för mycket framåt utan leva i nuet. Och ta dagen som den kommer.
Jag vet inte vilken klok människa som sagt de men de låter i alla fall klyftigt när någon säger att dagen blir vad man gör den till. På nått sätt tror jag på den meningen.
En dag så är allt slut och du lever inte längre. Då kan du inte komma och säga att du ångrar att du inte tog tag i ditt liv och gjorde de till något speciellt.
Du blir aldrig ung igen så va de så länge du kan.   

Tomas Ledin har gjort den perfekta låten till det här inlägget, Sommaren är kort när han sjunger den verkar de ialla fall som om han vill att man ska göra varje dag till något bra för snart är alla dagar över. 



Se till så att din inre ros inte vissnar för snabbt <3
Den behöver dig
 


 <3


Kommentarer
Postat av: tilda

va fint du skriver :'(

2008-07-01 @ 17:56:22
URL: http://baratildis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0