En vissen blomma



Jag vill kasta mig loss och försöka se livet från ett annat perspektiv,
jag vill bli fri och leva i sus och dus... den här sommaren var till  för att hjälpa mig med de.

Den skulle få mig att känna lycka,
jag vill bara känna sommarvärmen under min tröja och se solstrålarna lysa.

Jag vill inte minnas allt som inte är kul, jag vill börja om mitt liv och bara spara dom bitar som får min själ att må bra. Dom bitar som får min kropp att spricka av glädje, för de har funnits sådana stunder också.

 De finns vissa minnen man önskar inte fanns,
 vissa stunder i sitt liv som man skulle vilja ta stora kliv över...

  

Sommaren har varit här ett tag nu.
 Den har visat sitt allt, sina gröna blad dess vackra blommor som sträcker sig längst med marken
och lyser upp den värden som varit mörk och grå.

  

Jag börjar känna dofter av ett nytt liv och många hemligheter...

Kanske sommaren inbringar mig nya känslor, känslor som jag inte hade förr.

Jag vet att jag inte är den blomma som jag än gång var.

För nu har den blommans blad släppt taget om mig

och fallit till marken och gjort sitt..  

Nu kan en ny blomma få slå ut i mig och kanske jag överleva vintern, lika stark och vacker.
 Kanske någon får mig att komma närmare eller kanske jag nu kan tillåta någon komma mig närmare......


Sommaren är här och jag följer med...nya stigar och nya val...

jag försöker följa vågornas rytm...låta vågorna bakom

mig gå sin egen väg, ut mot horisonten och med solen ner...


  Jag låter er gå men jag kommer sakna er   


Solen ska åter ge mig den kraft jag behöver, den kärleken

jag är värd, den ni en gång givit mig. Jag ska ta tillbaka den på nytt

och jag behöver er hjälp inte bara din utan allas.

jag vill återuppväxa i jorden för dig.....

 
 


Kommentarer
Postat av: matilda

älskling :(

jag vet inte riktigt va jag ska skriva.. men jag vill iaf att du ska veta att jag alltid kommer finnas där för dig även om vi glider ifrån varandra. Jag kommer alltid minnas att tiden med dig var det bästa jag kunde önska mig. Den tiden då vi inte är med varran kommer väl också någon gång, men jag kommer aldrig träffa någon som är som du. Jag hoppas verkligen att den tiden dröjer. Jag älskar dig <3

2008-07-03 @ 13:19:02
URL: http://baratildis.blogg.se/
Postat av: Henrik Lindmark

ahh får du skiva blogg på jobbet va jobbar du då me? :P

2008-07-03 @ 14:55:09
URL: http://livetsomhenke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0