hemma igen efter en underbar tid

De är skönt att vara hemma men ändå inte. de är som, om de finns så mycket mera att tänka på här hemma de finns mycket mera måsten och så. 
jag kom hem igår kväll och var helt slut de var därför ajg inte skrev. jag vet inte hur mycket jag orkar berätta om de som hänt men lite kort så kom jag upp till fjällen några dagar innan julafton. dom dagarna var vädret underbart ville helst till baken och åka då men beslöt mig för att vara hemma och julpynta. de är så mysigt. 
vi bakade typ massa saker som knäck, lussebullar och massa choklad grejor fast dom gjorde mamma för de är värsta kompliserat.
                                                                          
                                                    De såg ut så här.  




De var dom fina lusse bullarna lukatar så otroligt jävla gått.

Någon som kan säga att de här inte ser gått ut?
knäcken blev de ingen bra bild på.

När jag inte bakade var jag nog mäst ute och lekte med min syrra och underbara hundarna de hade ju inte kommi upp några roliga folk ännu som faktiskt var lite skönt man fick liksom en tid för sig själv då.

Pyntade julgranen gjorde vi dagen före julafton fin den blev.


De var dagarna innan julafton
JULAFTON

julafton var jätte fin, vaknade av musiken där nerefrån. slängde på mig nått mysigt och gick ner för att sätta mig runt granen där mamma pappa och farmor redan satt. De lyste ljus i hela rummet älskar verkligen julen.
vi brukar alltid öppna några klappar från familjen på morgonen de gjorde vi nu också
jag öppnade två små och ett störe hihi
i dom två små hittade jag en sminkkurs på make up store jätte bra
och i de andra lilla paketet ett halsband med röda små gerjer på
i de lite störe paketet låg värsdens mys kofta

Efter lite paket öppning så blev de frukost risgrynsgröt så klart
runt lunch tid gick jag och min bror en promenad med hundarna vi gick ner mot vattnet där isen låg som ett fint täcke. de var skinande sol och åtta minus grader.



fram mot två kom lite av slänketn två söta kusiner och deras mamma och pappa och morfar.
åt såklart massa julmat och drack massa julmust.
såg lite på kalle anka börjar ju bli lite uttjatat med de är ju tradition och jultomtens verkstad är ju faktiskt bäst.

efter de och lite fruktsallad så gick ajg och några till ut och tände mashallerde är helt galet va folk tändermashaller i den här byn de är så sjukt vackert man kommer åkande vid vägen så är de mashaller längs hela vägen i säkert en milde är helt galet 
men ialla fall så täde vi ljus längst hela våran uppfart och vägen utanför tills nästa hus började
 blev väl säkert 20-30  mashaller.
resten av kvällen hade vi bara allmänt kul på och åt allmänt mycket gottis saker hihi
<3<3<3<3 en lyckad jul

Kommentarer
Postat av: Tilda

jag har ringt dig 100000000000000000005576546 ggr nu, RIIIIIIIIIIIIING !

2008-01-02 @ 13:02:50
URL: http://baratildis.blogg.se
Postat av: Lisa

heeeeeeeeeej, äntligen kommer du hem :)
har saknat diig sååå :D
hoppas att vi träffas snart !

2008-01-02 @ 16:36:12
URL: http://fisus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0