GOD JUL!

Efter två underbara dagar i backen, då solen lyst på mig och kylan bitit mig i kinderna. Sitter jag här med bort torkade tårar som tidigare fallit från mina ögon ner i min pappas famn. När mina dagar är fulla med lycka och fantasitankar om nuet och framtiden, då blir kvällar och nätter fyllda utav helvetes tankar. Jag funderar ofta över tiden den här hösten som förändrat en stor del utav mitt liv, både på gott och på ont. Jag tänker på allt de som jag skulle velat gjort och på de som jag gjorde istället. När jag känner mig som mest värdelös och då jag tror att allt som gått åt helvete är mitt fel är pappa en bra nalle att ha till hans. Även fast jag inte kan berätta nått för honom för att han är inblandad i ett utav de största helvetena så är hans närhet betydelsefull. Speciellt nu när annan närhet saknas.
 jag borde egentligen sova men de går inte, eller jag försöker inte ens de finns ingen anledning att gå och lägga sig tankarna kommer bara rusa runt och jag kommer längta till dagen.
kanske speciellt i natt efter som de är julafton :) Jul är nog bland de mysigaste som finns bara att få sitta här helt själv, dricka en kopp te och se de små klapparna liggandes under julgranen kan de bli mysigare.
om jag gå och lägger mig nu så kommer jag nog drömma om värdens mysigaste jul med bara en kärlek och massa vänner. Jag får nog se till att fixa de till nästa år för de skulle vara så otroligt mycket roligare. Jag orkar liksom inte med samma sak år ut och år in. Även fast jag älskar min familj så måste jag säga att jag är jävligt trött på den och jag orkar helt enkelt inte med dem längre. Det här lär ju kanske redan vara den sista julen med hela familjen för den delen, eller vem vet. Ni säger ju i och för sig att ni alltid ska vara vänner. Men snart åker jag ialla fall hem och slappar helt själv, ska bli underbart.  

Det blev ett väldigt tråkigt inlägg men de jag ville förmedla var att jag mår bra även fast mitt huvud alltid är uppe ivarv och även fast de finns en del jobbigheter som stör mig   
Nu vill jag bara säga att jag tycker alla ska ha en väldigt bra julafton med massa kärlek <3 
NATTI NATTI   


Kommentarer
Postat av: helle

god jul på dig tjejen!

Lisa, jag älskar dig och kommer alltid att finnas för dig! det vet du.

Tyvärr har det inte blivit att vi träffats så mycket denna höst, men det får de bli ändring på!

Nytt år och nya tag gumman!

<3

2008-12-24 @ 10:41:33
URL: http://livetenligthelle.blogg.se/
Postat av: helle

hihih, jomen du förstår. jag har också hittat en liten gullig pojk nu ;D

<3

2008-12-25 @ 17:54:07
URL: http://livetenligthelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0